ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."
Showing posts with label Favourite. Show all posts
Showing posts with label Favourite. Show all posts

Tuesday, November 9, 2010

Aku Jatuh Cinta Lagi (part 2)

Assalamualaikum..

Ok, sekarang kita sambung cerita. Nak baca yang part 1 sila klik kat sini.

Hujung September 2010, mood blogging aku tetiba hilang. Blog pun aku dah tutup waktu tu. Serius memang tak ada nafsu langsung. Tapi dalam masa yang sama aku masih lagi baca blog-blog lain.

Tapi blog yang satu tu aku memang tak rajin sangat nak baca walaupun beliau dah banyak kali update. Err.. kita letak nama blog tu blog F la eh supaya tak confuse. 

Aku pun tak tau kenapa aku tak rajin nak baca blog F tu. Malas kot sebab memang confirm aku takkan faham apa yang beliau tulis. Malas nak berfikir sebenarnya, sebab tu otak lembab. hahaha..

Suatu hari aku nampak blog F ni update. Entah kenapa tetiba aku terus tergerak nak baca. So aku pun bukak la link tu, baca entry baru beliau. Lepas tu tetiba aku rasa macam nak tinggal komen pulak, sebab aku baru lepas bincang dengan seseorang berkaitan dengan isu yang beliau kemukakan tu. Kira aku masih dalam mood untuk bincang pasal topik tu la... tapi lepas tu aku terus blah dan malas nak masuk lagi.

unique and different
Beberapa hari lepas tu aku tengok beliau update lagi. Aku pun bukak nak baca. Tapi aku pelik sebab rasa macam ada kelainan pada blog beliau. Tapi aku tak peduli sangat walaupun rasa macam nak tau jugak apa yang terjadi. So aku fikir positif je lah. And aku komen jugak entry beliau, tapi tak letak link sebab blog pun dah tutup masa tu. (belum dibukak balik)

Keesokan harinya aku masuk blog beliau lagi. Sebenarnya aku nak tengok komen reply beliau je sebab kadang-kadang beliau memang rajin reply komen peminat. Tapi masa masuk blog beliau aku tengok ada kelainan lagi.

Rupa-rupanya beliau tukar cara blogging. Serius unik gila cara beliau. Cara yang mungkin tak ada orang pernah terfikir nak buat. Aku pun tinggal komen puji cara blogging beliau tu.

Lepas hari tu aku semakin rajin masuk blog beliau. Boleh dikatakan hampir setiap hari aku masuk blog beliau walaupun tak ada update. Aku baca entry beliau berulang-ulang kali. Dan kadang-kadang aku tinggalkan komen. Tapi sebagai anonymous sahaja.

Sampai sekarang aku masih rajin baca blog beliau hari-hari. And sekarang, aku dah boleh faham entry beliau  dengan hanya sekali baca je, hehehe (berlagak jap)... Tapi kadang-kadang terpaksa baca banyak kali jugak la supaya boleh betul-betul faham.

Eh, apa pulak kaitan blog dengan jatuh cinta kan?? hahaha.. 


Sebenarnya cinta yang aku maksudkan ialah blog beliau tu la. Aku dah jatuh cinta dengan blog beliau. Aku jatuh cinta dengan cara blogger tu menulis. Aku jatuh cinta dengan penulisan beliau yang kadang-kadang berbelit-belit tapi penuh makna. Aku jatuh cinta pada entry-entry beliau.

Tapi cinta aku tu setakat tu je la, tak ada lebih-lebih. Aku hanya cintakan blog dan penulisan beliau, bukan penulisnya. Tapi kalau jatuh cinta pada orangnya pun okey jugak kot.. hehe.. Sebab beliau adalah seorang yang too out of reach bagi seseorang seperti aku.

Kiranya kisah cinta ni sebenarnya cuma blog review untuk blog beliau jelah, hahaha.. Tapi ni first time tau aku buat review untuk blog orang. Dan bila aku dah bersungguh nak buat review macam ni, tu menunjukkan yang aku memang amat suka gila pada blog tu. 

Kalau korang nak tengok blog tu sila klik sini. Tapi cuma satu aku nak ingatkan, kalau korang jenis yang mudah terasa atau terlalu sensitif, atau bawah umur 18 tahun, hati-hati bila baca blog tu. Sebab mungkin ada sesetengah entry yang akan buat korang rasa tak selesa bila baca.

Dan pastikan korang dah bersedia untuk menggunakan otak dan minda korang sepenuhnya masa baca blog beliau.

Okey, sekian kisah cinta 18SX untuk hari ni. bye, wassalam... =D


*ini autopost sebab aku sedang struggle untuk last paper
wuwuwuuu

Friday, November 5, 2010

Aku Jatuh Cinta Lagi

Assalamualaikum..

Lama gila kan aku tak update blog? Haha.. sebenarnya memang aku dah tak ada mood nak menulis lagi. Plus sekarang ni dah exam so aku perlu fokus betul-betul.

Tapi aku masih lagi baca blog-blog lain, just tak tinggal jejak je sebab malas. Lagipun kalau nak tinggal jejak pun macam tak berbaloi. Kalau korang singgah balas kat blog aku pun memang tak ada apa-apa yang aku boleh hidang. Kesian la kat korang kan masuk rumah aku tapi tak ada orang....

Hari ni pun aku update sebab tengah excited pasal sesuatu. Nak tau apa benda yang aku excited sangat tu??

Sebenarnya kan.. aku kan.. aku rasa kan... aku dah jatuh cinta la. heee... Untuk kali yang keberapa entah aku pun tak tau. Tapi cinta aku kali ni lain dari sebelum-sebelumnya. Cinta aku kali ni unik dan... err.. aku pun tak tau apa perkataan yang sesuai. Lantaklah..

Nak tau siapa cinta aku tu dan macam mana aku boleh jatuh cinta?? Meh sini aku nak story..

Suatu hari yang amat membosankan dalam tahun 2010, aku menjalankan rutin harian aku dalam dunia tanpa sempadan, atau dalam bahasa mudahnya internet, dan dalam bahasa spesifiknya blogosphere. Aku berjalan-jalan tanpa kaki ke blog-blog jiran dan kawan je sebab sedara aku tak ada yang ada blog.. haha..

Dalam aku tengah syok-syok blogwalking tu, tetiba aku 'ter'singgah kat satu blog ni. Entah macam mana aku boleh 'ter'singgah aku pun tak tau. Aku rasa beliau pun agak famous jugak la dalam blogosphere ni. Sebab sebelum tu memang aku selalu nampak link blog beliau kat blog-blog lain tapi aku tak pernah ambik peduli pun.

kitten love.. :D

Blogger tu pun aku rasa rajin jugak blogwalking sebab aku selalu nampak jejak komen beliau kat blog-blog yang aku baca. Tapi beliau memang tak pernah masuk blog aku la.. confirm..!

Aku ingat lagi entry beliau masa aku first time 'ter'masuk blog dia tu. Pasal family jugak la. Beliau cerita pasal adik beliau kot kalau tak silap aku. Lepas baca entry tu aku tinggal sebijik komen, and then aku terus blah.

Lepas tu aku dah tak berapa ingat kronologinya macam mana. Aku tak ingat berapa kali aku masuk blog tu lepas tu. Sedar-sedar je aku dah follow blog beliau. Tapi cuma secara anonymous dan aku tak baca setiap entry pun. Maksudnya aku tak baca setiap kali update, tapi aku cuma baca bila aku rajin je. Tu pun jadi silent reader je.

Lama jugak la aku jadi follower senyap dan tak aktif beliau. Aku rasa sejak dari hari aku follow beliau cuma 1-2 entry je yang aku baca... hahaha.. Tapi memang tak pernah tinggal komen sebab tak tau nak komen apa.

Sebenarnya aku pun tak faham apa yang beliau tulis, sebab tu aku tak tinggal komen. Bahasa beliau terlalu tinggi bagi aku, berbunga-bunga dan berkias-kias siap. Dah la aku memang bukan jenis yang minat sastera-meraba ni.

Aiseh, dah panjang la pulak... Mesti korang pun dah malas nak baca kan.. Esok-esok la aku sambung lagi cerita ni eh.. hehehe... bye..

-to be continued-

Monday, September 20, 2010

kisah cinta jiwang tapi ganas

Assalamualaikum..

Bosan lah kehidupan sebagai pelajar semester akhir ni. Hari-hari duduk kat bilik mengadap laptop membaca blog sambil mendengar lagu. Nak update blog sendiri tak tau nak tulis apa, lagipun akhir-akhir ni aku tak ada nafsu nak membebel di sini.

Cakap pasal bosan, kalau time bosan aku suka dengar lagu. Baru-baru ni aku dengar satu lagu atas permintaan seorang kawan.. eh, err, bukan permintaan tapi.. err.. entahlah aku pun tak tau nak cakap macam mana. Lantaklah..

Lagu ni berirama slow rock dan lirik dia agak jiwang. Tapi tak lah terlalu jiwang sampai meleleh air liur dari mata macam kebanyakan lagu Malay-Indo hari ni. Ala-ala jiwang tapi ganas gitu la. Kalau korang anak kelahiran tahun 80-an, atau lebih spesifik lagi lahir sebelum 1985, mungkin pernah dengar dan kenal lagu tu.

Aku sebenarnya tak minat lagu-lagu classical rock atau pun slow rock ni. Tapi entah sejak bila aku tiba-tiba minat dengar lagu-lagu macam tu. Lagu pertama yang buat aku jatuh chentan pada irama classical rock ialah One Last Breath by Creed. Itu pun aku mula dengar dari ringtone (yang hanya ada music polyphonic) dan rasa music dia macam best. Lepas tu aku terus try cari dan download full song.

Lepas tu tak payah cerita la... terus fell in love at the first listening.

Sekarang dah ada beberapa buah lagu lagi yang aku dah mula suka dengar. Oh, adakah minat aku dah mula berubah?? Entahlah, aku pun tak tau. Dahlah, malas nak bebel panjang-panjang. Tak berapa ada mood nak membebel sekarang ni. bye..

song: Creep by Radiohead


nota sampingan: thanks for this song, aL.. I like it so much.. ^_^

Monday, August 30, 2010

lagu ni untuk kau, AL...

Assalamualaikum..

Entahlah kenapa beberapa hari ni aku rasa macam tak ada mood. Buat kerja pun macam tak ada feel. Macam lah banyak sangat kerja aku padahal hari-hari jadi burung hantu membuta dari subuh sampai maghrib. Ah, indahnya hidup dalam kebebasan macam ni..

Sekarang ni kat mana-mana pun dah sibuk pasang lagu-lagu raya. Tapi aku tak nak dengar lagu raya sebab takut 'sakit rumah' aku makin menjadi-jadi, dah la tahun ni tak balik.. cesss.. So baik aku dengar lagu jiwang. Sambil dengar lagu boleh berangan honeymoon sampai London..

Lagu ni merupakan salah satu lagu dalam soundtrack filem Ketika Cinta Bertasbih 2. ye.. citer tu memang da lama.. aku tau lah.. Tapi aku suka lagu ni sebab lirik dia sangat best dan meaningful jugak la bagi aku. Seriously I fell in luv with this song since the first time I listen to it.. Kalau korang nak tau best ke tak, try la dengar sendiri...




Melly Goeslaw - Haramkah

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar

Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan

Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan

Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin

Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku

Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas izinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta

Kepada si makhluk asing.. aku dedikasikan lagu ni khas untuk kau. Aku mintak maaf. Aku tak boleh nak tipu diri sendiri. So aku tetap akan tunggu.. Apa pun aku doakan kau sentiasa bahagia di bawah lindungan rahmat-Nya.. amin.. Selamat hari kemerdekaan, makluk asing.. eh, lupa pulak, kau bukan makhluk bumi kan..?? hee~

p/s: mood aku tengah agak gila sekarang.. maklom la bulan baru lepas mengambang.. hahaha.. err..

Saturday, April 11, 2009

layan jer..

Kangen Band - Yakinlah Aku Menjemputmu

teringat selalu wajah kekasihku
saat ku menuai lagu
coba engkau dengarkan
ku tuaikan nada lirik lagu sederhana
ku ceritakan kisah tentang kita

peluklah tubuhku bila engkau rapuh
saat kau mulai terjatuh
aku datang menyelamatkanmu
ini surga kita tiada yang menguasainya
tempat kita bersandar dan bertahta

reff:
tenang sayang, ku pasti akan datang
yakinlah aku menjemputmu
jangan menangis, hapus air matamu
yakinlah ku tetap milikmu

tenang sayang, ku tepati janjiku
karna kau wanita terhebat
peluk tubuhku, matilah di pelukanku
biar seluruh jagad raya tahu

tenang sayang, ku sambut engkau datang
ku yakin engkau menjemputku
jangan menangis, hapus air matamu
yakinkan ku tetap milikmu

tenang sayang, ku pasti akan datang
yakinlah aku menjemputmu
jangan menangis, hapus air matamu
yakinlah ku tetap milikmu

tenang sayang, ku tepati janjiku
karna kau wanita terhebat
peluk tubuhku, matilah di pelukanku
biar seluruh jagad raya tahu

tenang sayang, ku sambut engkau datang
ku yakin engkau menjemputku
peluk tubuhku, matilah di pelukanku
biar seluruh jagad raya tahu
kau milikku
ari ni Sabtu, 12.50am: aku tgh study Hematology & Oncology sambil dgr lagu ini... mmg padanan yg x seswai langsung2.. aku taw.. tp sbb aku dah pening bce notes, so aku layan jap lagu nih..
mula2 aku kenal lagu nih melalui lyric dier.. masa tu aku x kenal pun lg dgn kangen band.. x tau pun yg band nih wujud.. (skrg pun x kenal gak snrnye, hehe..) then ble dgr for the first tyme, aku trus fall in love, hahah..
macam biasa, lagu nih agak jiwang, tp aku ttp ske.. lantak la org nk ckp aku jiwang pun, ada aku kesah?? xde, sbb aku malas nk kisah.. dan mungkin aku mmg jiwang... so what??
so, aku layan jer la.. hahaha.. - tenang sayang, ku sambut engkau datang.. lalalala.. - (^_^)
(jom melalak sama2 tgh2 mlm nih.. hahaha..)

Monday, April 6, 2009

aku suka...

When You Look Me In The Eyes - Jonas Brothers


Oh Oh, yeah, oh, yeah

If the heart is always searching

Can you ever find a home?

I've been looking for that someone

I never make it on my own


Dreams can't take

The place of loving you

There's gotta be a million reasons

Why it's true


(chorus)

When you look me in the eyes

And tell me that you love me

Everything's alright

When you're right here by my side


When you look me in the eyes

I catch a glimpse of heaven

I find my paradise

When you look me in the eyes


How long will I be waiting

To be with you again?

I'm gonna tell you that I love you

In the best way that I can


I can't take a day without you here

You're the light that makes my darkness disappear


(chorus)

When you look me in the eyes

And tell me that you love me

Everything's alright

When you're right here by my side


When you look me in the eyes

I catch a glimpse of heaven

I find my paradise

When you look me in the eyes


Movin' on, I start to realize

I can reach my tomorrow

I can hold my head up high

And it's all because you're by my side


When you look me in the eyes

And tell me that you love me

Everything's alright

When you're right here by my side


When I hold you in my arms

I know that it's forever

I just got to let you know

I never wanna let you go


'Cause when you look me in the eyes (because...)

And tell me that you love me

Everything's alright (its alright...)

When you're right here by my side (by my side...)


When you look me in the eyes

I catch a glimpse of heaven

Oh, I find my paradise

When you look me in the eyes,

oh, yeah, ahhh

Whoa, yeahhhh!!!!!



p/s: hehe.. aku sgt ske dgr lagu nih.. ntah naper, rase cam best jer lagu ni.. actually lyric dier kot yg best.. hehe.. *ditujukan khas buat ------* :P

Sunday, February 22, 2009

# Lima Puluh

yesz..!! setelah hampir 8 bln ditubuhkan, ahernya bilangan entri lam blog aku ni mencecah jugak angka 50, hahaha.. x tau xcited ke aper tp sronok gak tgk byk entri yg aku dh post, walopun kbnykannye ntah ape2 jer, haha.. (50 tu kira byk la jugak kan?? kalo korg tulis smpai 50 buah essay dh boleh wat buku kot.. tol x??)

thanx to all yg sudi singgah kat blog aku ni & bagi komen, walopun rasenyer x rmai pun org yg mengunjungi & m'bace blog ni, hehe.. tp usaha aku menubuhkn blog ni dulu nmpknya x sia2, at least ade gak org bace & bg komen, haha..

dan spt yg dijanjikan dlm post yg ni, aku nk kasi korg tgk gambar kasut baru aku.. mungkin x secantik & seindah yg aku khabarkan sblom ni, and mungkin korg rase x cantik pun, tp x kisahlah.. janji aku rasa ianya cantik, suke dan puas ati, hehe.. =P
ni la dier kasut baru aku.. hehe..


side view..

ha.. yg ni plak view dari atas..

keyh, cukup la tu.. aku x nk la upload byk2, kang boring lak org tgk... lgpun smua gmba sama jer, just diambik dari sudut berlainan jer.. hehe...

hehe.. amacam?? cantik x kasut aku?? aku suke sgt tgk kaler dier.. Walopun aku bukanlah fanatik sgt ngan pink, tp aku suke warna putih, especially kalo digandingkan ngan kaler len cam biru, pink, or purple, nmpak cantik dan menarik jer, hehe..

Saturday, February 21, 2009

~ Round-round kat ECM ~

ingat lagi x entri aku yg ni?? dh lama dh aku post entri tu... and this morning barulah aku ada kesempatan utk g shopping dan bli kasut baru.. sblom ni boleh jer nk kuar tp aku malas sgt, lgpun selama ni aku bz ngan assignment yg melambak.. so bila roomate aku ajak kuar pg td, aku trus agree.. lgpun kebetulan aku mmg bgn awal pg td, kalo x jgn harap aku nk tinggalkan katil aku yg empuk ni, heheh..

so, dgn menyewa kereta dr seorg senior, kitorg pun kuar g ECM tp aku agak pelik r naper cam sunyi jer ECM hari ni?? padahal hari ni sabtu, so supposedly msti la rmai org g jln2 & shoping2 kn?? tp mayb gak sbb kitorg kuar awal kot sbb tu org x rmai lg.. kedai pun ade yg x bukak lg.. hmm..

mula2 kitorg jln2 jap, masuk a few kedai kasut tp aku x berkenan langsung ngan smua kasut yg ada.. sbnrnya ade gak kasut yg menarik kat kedai2 tu tp aku x minat.. x kena ngan taste aku la.. cerewet kan aku?? pastu kawan aku tnye aku nk bli kasut yg camne?? yelah, smua kedai dh masuk, xkan xde langsung yg berkenan kan.. tp aku xkan gtau jwpn aku kat cni, malu r.. *sambil sengih & blushing*

then, baru jln2 skit, perut pulak dh lapar gler sbb dr pg kitorg x mkn apa2 pun.. so kitorg g la mkn kat Black Canyon.. shedap weyh, lamer dh kitorg x mkn kat situ, rindu dh kat tomyam dier, haha.. and tau x, hari ni for the 1st time aku nmpk manager restoran tu, dier g layan customer himself.. aku tgk leh thn gak la manager tu, and aku paling x leh thn bila dier g meja kitorg, 2 kali lak tu, ahaks.. (eheh, 'ter'gatal plak, oppss) *sengih & blushing lg*

lpas mkn kitorg smbung jln2 balik, kali nih g parkson lak.. lpas tgk2 kasut2 kat situ, aku pun cam dh terberkenan la kat satu kasut tu.. tp lpas dh mintak and try saiz yg muat utk kakiku yg comey ni, tetibe aku ubah fikiran lak.. sbb aku nampak kasut laen yg lbih menarik dan mengancam, dan mungkin jugak seksi kot, eheh.. kasut tinggi tapak rata, warna putih-pink, chantek sgt.. dan paling penting, tali halus, heheh.. tp agak mahal la, maklom la kasut b'jenama kan?? (bg aku agak mahal la sbb aku ni bukannye byk duit)

so, ahernya aku beli gak kasut yg chantek tu ngan harga yg chantek gak.. (rasa cam byk sgt jer duit aku..) fyi, ni 1st time aku bli kasut yg harga lbih 50 ringgit tp xpe la kot skali-skala bli brg mahal.. hehe.. and rasenye kasut tu la yg paling berjenama pernah aku bli lam idup aku... sblom ni kasut2 yg aku bli smua harga less than rm30, jenama pun x famous sgt.. yelah, aku kan jarang g shoping, kalo shoping pun g kedai murah2 & biase2 jer.. slalunye kalo g parkson atau kedai yg mahal2 aku window shoping jer.. tp hari ni mengade lak, mentang2 duit scholarship byk lg, haha.. tp nak wat camner lg kan, dh satu mall kitorg pusing and smua kedai kasut dh kitorg masuk tp satu2nye kasut yg berjaya tarik perhatian aku ialah kasut yg ade kat parkson tu, so bli jelah..

p/s: sbnrnya tadi aku nak amik gambar kasut baru aku tu (saje je nak mengade, nk tunjuk kat org, haha) tp camera aku wat hal lak, so len kali je la aku upload gmbr tu, tu pun kalo aku ingat la, hahaha...

Friday, January 30, 2009

~ Sky of Love ~

Semalam aku baru dpt DVD yg dah diorder bbrapa minggu lpas dan disebabkan habit aku yg susah skit nak tahan nafsu tgk movie, aku pun trus tgk citer tu smlm gak walopun time tu ader keje yg masih lom siap lg. maner leh tahan, hero Jepun kesayangan aku yg berlakon [Nakatsu Shuichi], mesti la x sabar2 nak tgk dier, hahaha.. tapi sblom tgk citer tuh of course la aku siapkan keje tuh dulu, mesti la utamakan yg penting dulu kan..

nyway, bukan nk citer pasal citer tu tp pasal satu citer laen yg turut dimuatkan dlm DVD tuh (cheh, skema lak ayat), tajuk citer tuh KOIZORA (meaning = sky of love).. of course la citer Jepun gak, aku nih kan peminat setia citer jepun, hahaha. aku x kenal saper pelakon dier tapi hero dier boleh tahan gak dan heroin dier pun cantik dan comey jer.. Bagi aku citer tuh mmg best walopun storyline dier agak slow skit.



koizora

citer nih mengisahkan seorg high school girl yg fall in love kat pakwe dier melalui telefon. actually pakwe dier tuh schoolmate dier gak tp dier xnak reveal identiti dier. at first girl tuh mmg x kenal and xtau langsung saper guy yg slalu call dier tuh tp disebabkan laki tuh mcm baek and gentleman gler dier pun fall in love kat laki tuh. then lpas diorang dh saling kenal-mengenali, diorang pun couple.. Pakwe dier tuh mmg baek, sweet dan caring gler (dahlah hensem, hehe..), dier slalu ade bile girl tuh perlukan dier, and time girl tuh bgtau yg dier pregnant that guy trus g blikan present utk dier (sooo sweet..) and dier sanggup berenti blaja dan cari keje sbb nak sara anak & bakal bini dier tuh. dorang siap dh promise nak kawen lg time abis skolah, parents pun dh setuju ngan relationship dorang. malangnyer girl tuh keguguran gara-gara ex-girlfriend pakwe dier.. sedihnyer.. :'(


one day laki tuh tetibe berubah dan mintak break-up. puas la ppuan tuh pujuk cakap xnak break-up tp laki tuh x layan. then, 3 thn lpas tuh, ppuan tuh dpt tau yg laki tuh sbnrnya ader penyakit and dh nk mati (tulah sbb dier break-up dulu), so ppuan tuh mintak couple balik and dier sanggup berenti blaja sbb nk jaga pakwe dier kat hospital. time dier sakit tuh, pakwe dier slalu cakap yg dier nak jadi sky sbb leh tgk girl tuh kat maner2 pun, so bila pakwe dier mati girl tuh pun 'bercinta' la plak dgn sky a.k.a pakwe dier tuh.. sbb tuh la tajuk dier 'sky of love'..



the heroin, Mika

the hero, Hiro (love this shot coz he looks so cool, hehe..)




their sweet memories



their child's memorial...


this is their last memories together before that guy died (so sweet but very sad..)


kesimpulannya, bagi aku citer nih mmg best and sedih gler. mmg feeling gler aku tgk citer nih, dh la tgk sorang2 di tgh2 malam yg sunyi.. mmg mengalir air mata aku especially time girl tuh dpt tau yg pakwe dier sbnrnya masih ttp tunggu dier walopun dorang dh break-up.. huhu, rase cam aku lak yg jd heroin lam citer tuh.. (duh, jiwang gak aku nih)

Sunday, January 25, 2009

~ LettoLogicAlbum ~

21 January 2009 - aku tgh meng'explore' dunia dari laptop aku bila aku terjumpa website nih. Kat situ aku t'baca ttg pelancaran album terbaru band yg aku paling minat skali kat Indon iaitu Letto. Tajuk album tuh Lethologica... hmm, mcm menarik je nama tuh, unik, x pernah dgr kat mana2 pun sblom nih, mcm nama Letto gak.. Disebabkan aku dh tertarik dgn keunikan tajuk album tuh and ditambah lagi dgn minat aku terhadap band tuh, so aku pun ikut la link yg ade dlm site tuh utk dengar (and kalo boleh, download) lgu2 dlm album tu. Lgu yg mula2 skali aku dengar ialah Lubang Di Hati ngan Senyumanmu. Mmg best gler r lgu2 nih sampai aku leh jatuh cinta 'first listen love', haha... Especially lgu Senyumanmu.. lgu nih sweet sesgt sampai buat aku rasa nak senyum jer (macam org gila) tiap kali dgr, hehe...

Lpas tu aku explore lagi satu dunia, nak carik kat mana leh download lgu2 tuh.. and ahernya, malam nih, stlah puas mencari dan meng'explore', aku berjaya gak melengkapkan koleksi terbaru aku, full album Lethologica, haha (bangga).. Lgu2 laen yg dh berjaya didownload sejak 3 hari lpas dh berkali-kali diulang dlm playlist aku sampai aku dh boleh hafal dh lirik dier, especially 2 lagu favourite aku tuh, hahaha..

Sbnrnya aku x kenal dan x tau langsung saperkah gerangan jejaka2 yg membentuk kumpulan Letto tuh, (aku baru mengenali diorang beberapa hari lpas time terjumpa website diorang...), tp aku dh terminat, tersuka dan terjatuh cinta ngan lgu diorang sejak first time aku dgr lgu diorang bebrapa thn lpas (so kata2 tak kenal maka tak cinta mcm x relevan in this case). Lgu first diorang yg aku dengar semestinya Sandaran Hati, lpas tu Ruang Rindu dan laen2.. Aku suka sgt band nih sbb diorang nyer konsep laen dr yg laen dan unik. Lagu2 diorang bukan berbentuk jiwang semata2 dan lirik lagu diorang pun boleh membawa byk makna. So, byk interpretasi yg leh dibuat dari sebuah lgu. Contoh, lagu Sandaran Hati - ada yg rasa lgu 2 jiwang gler tp at the same time ada gak yg rasa ia berbentuk religious. Tapi, walau apa pun interpretasi org, lgu2 Letto tetap best bagi aku. Muzik diorang pun unik gler, diorang bijak mencampuradukkan segala macam irama dlm sebuah lgu sampai terbentukla satu muzik yg indah (chewah, puitis la plak, haha).. mcm adek aku cakap ttg muzik dlm lagu Sebelum Cahaya, mcm muzik Iban (ye ker??), haha.. Pape pon, Letto mmg best..

So, kepada korang yg terasa nak dengar lgu2 terbaru Letto nih, silalah rajin2kan tgn anda utk scroll ke bawah page nih ye.. tapi kalo nak download kena cari sendiri la, heheh.. :P
Bye... adios..

Monday, January 19, 2009

Aku vs. Menulis

Menulis?? Bukan sesuatu yg sinonim dgn aku pd mulanya. Dulu aku langsung tak minat menulis, menaip pon skit2 jer, yg aku minat cuma membaca jer.. Sbb tu dulu aku x pernah ada diari atau yg sewaktu dgnnya. Tapi sejak aku buat blog nih and involved in blogging, aku mula suka menulis.. tak kisahlah tulis apa-apa2 pun asalkan menulis. Tulis citer ke, tulis lagu ker (eh, ade ker??), merapu ke, anything... Kecuali menaip assignment... aku masih x brapa suka nak menaip assignment..hahaha..

Naper aku suka menulis??? Aku pun x sure, tp rasanya salah satu sebab ialah aku dpt luahkan perasaan aku dgn cara ni. Nak luahkan dgn cara laen, aku x brapa reti, tau2 je la org mcm aku nih.. so satu2nya cara yg aku tau ialah dgn menulis. Tu lah salah satu sbb utama kenapa aku bukak blog nih dulu sbnrnya.

Satu lg sbb naper aku suka menulis ialah sbb pengaruh dari adek aku. Dier tu mmg minat dan sgt b'bakat dlm menulis especially dlm bab2 mengarang citer.. Aku slalu tengok dier menulis and kdg2 baca hasil tulisan dier secara curi2 dan dari situ tetibe aku rasa nak menulis jugak. Dier pon bila dpt tau yg kakak dier nih dah terjangkit ngan minat dier, terus cadangkan aku menulis satu citer. Tapi disebabkan aku kurang berbakat utk buat citer yg best macam yg dier buat, ahernya aku sangkut kat dunia blogging ni jer.. hahaha..

Pape pon, menulis dlm blog nih best gak.. sbb aku boleh tulis anything yg aku nak dan tulis apa2 jer yg terlintas lam kepala otak aku nih. Tapi, jauh di sudut hati aku, aku masih ingin nak buat cam adek aku, hasilkan sebuah citer ciptaan aku sendiri, walopun just utk tatapan diri sendiri jer, hahaha...

Saturday, January 10, 2009

Cinta Yang Sempurna

Cinta Yang Sempurna - 6ixth Sense feat. Noe (Letto)

Terbawa aku
Dalam rasa
Yang selama ini terlupa
Mungkinkah ini cinta…

Hatiku cuba
Tuk mencari
Kemana aku telah pergi
Mungkin ini semua mimpi

*Hanya ilusi
Cinta yang menipu
Keindahan yang semu
Semua hanya palsu
Keindahan semu
Semua hanya palsu

**Bawa aku….
Kepada MU
Keindahan yang tak semu
Peluk aku
Jangan pernah
Kau biarkan
Ku terlupa pada Mu

Kasihku tempatku mengadu
Takkan ada
Cinta yang bisa sempurna
Selain kepadaMu
Kepada MU

* Repeat 1
** Repeat 2



Saper xtau lagu ni??? At first dulu aku pun xtau lagu ni, tapi aku just download je sbb ia dinyanyikan oleh Letto and 6ixth Sense - 2 band yg kira aku paling minat la, tapi 6ixth Sense aku x brapa minat pun, minat skit jer.. Tapi aku mmg suka dgr suara Noe yg sedap gler tu, hehehe..

Bila first tyme dgr, aku rasa xde la best sgt pun lagu ni, just biase2 je la. Tapi setelah beberapa kali mendengarnya, aku rasa best jugak lagu ni, so aku pun tertarik dan tersuka kat lagu ni. Apa yg buat aku suka??? Everything, dari artis, lagu, dan especially lirik dier.

Kalau korang dengar dan perhati betul2, lagu ni merujuk kepada Satu Cinta yang Paling Sempurna kat alam semesta ni, yang mengalahkan cinta Romeo kepada Juliet atau cinta Shah Jehan kepada Mumtaz dan segala cinta lain kat dunia ni - iaitu Cinta kepada Allah. Xyah perhati betul2 pun sbb mmg dh terang2 die sebut kat situ - "Takkan ada cinta yang bisa sempurna selain kepadaMu". Mana ada dalam dunia ni cinta yg lebih sempurna lagi, kalau ada cuba bagitau kat aku saper org tu... xde, x mungkin ade, korang xkan dpt jumpa cinta yg lebih sempurna walaupun korang mengembara ke seluruh pelosok dunia sekalipun.

Sbbnyer, cinta kpd Allah ni abadi seabadi-abadinya. Kalau ade org laen yg cakap cinta dier tu abadi, jgn caye sbb sah-sah die tipu. Bila kita cintakan Allah, secara automatiknya kita akan ada rasa cinta, kasih dan sayang kat orang dan makhluk2-Nya yg laen. Sbb kita mencintai sesuatu atau seseorg tu adalah kerana cinta kita kepada Allah. Kalau kita x cintakan Dia, kita xkan dpt nak cintakan org laen.

Cuba fikir, kenapa org bunuh org, culik org, rogol org, dera anak isteri, buang anak dsb. Tu bukti yg diorang tu dh xde perasaan kasih, sayang dan cinta kat dlm hati diorang. Sebabnyer, diorang ni x cintakan Allah. Cuba tgk balik, org2 yg buat benda2 macam tu, kebanyakannya diorang x ingat pun kat Allah. Buat maksiat la, minum arak la, dsb. Kalau org tu sayang dan cintakan Allah, mustahil dia akan buat benda2 macam tu kan.

Yelah, kalau dgn kekasih ke, suami ke, isteri ke, mestilah seboleh-bolehnya kita nak jaga perasaan si dia kan. Kita xkan buat benda2 yg dia x suka sbb xnak buat dia marah dan supaya dia lebih sayangkan kita. Macam tu gak la cinta kepada Allah. Anggap Dia tu kekasih yg paling kita sayang, paling kita cinta, paling kita rindu. Kita sanggup buat apa aje so that Dia tambah sayang kat kita jugak. Kita cuba gembirakan Dia dgn buat ape yg Dia suruh dan jgn buat apa yg Dia x suka. Kalau dgn manusia kita boleh buat, mustahil dgn Allah xleh buat kot.. Btol x..

Eh, panjang la plak, ingatkan nak citer pasal lagu je tadi, tapi dh 'ter'membebel panjang2 plak.. Mesti boring org baca, hehehe... Gomen ney.. Tapi xpelah, anggaplah entri ni sbg satu peringatan untuk kita smua ye... Mudah-mudahan kita dapat cintakan Dia lebih daripada kita cintakan kekasih, keluarga, dan kawan2 kita... dan mendapat cinta dariNya... InsyaAllah, Amin...