ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Sunday, January 25, 2009

~ LettoLogicAlbum ~

21 January 2009 - aku tgh meng'explore' dunia dari laptop aku bila aku terjumpa website nih. Kat situ aku t'baca ttg pelancaran album terbaru band yg aku paling minat skali kat Indon iaitu Letto. Tajuk album tuh Lethologica... hmm, mcm menarik je nama tuh, unik, x pernah dgr kat mana2 pun sblom nih, mcm nama Letto gak.. Disebabkan aku dh tertarik dgn keunikan tajuk album tuh and ditambah lagi dgn minat aku terhadap band tuh, so aku pun ikut la link yg ade dlm site tuh utk dengar (and kalo boleh, download) lgu2 dlm album tu. Lgu yg mula2 skali aku dengar ialah Lubang Di Hati ngan Senyumanmu. Mmg best gler r lgu2 nih sampai aku leh jatuh cinta 'first listen love', haha... Especially lgu Senyumanmu.. lgu nih sweet sesgt sampai buat aku rasa nak senyum jer (macam org gila) tiap kali dgr, hehe...

Lpas tu aku explore lagi satu dunia, nak carik kat mana leh download lgu2 tuh.. and ahernya, malam nih, stlah puas mencari dan meng'explore', aku berjaya gak melengkapkan koleksi terbaru aku, full album Lethologica, haha (bangga).. Lgu2 laen yg dh berjaya didownload sejak 3 hari lpas dh berkali-kali diulang dlm playlist aku sampai aku dh boleh hafal dh lirik dier, especially 2 lagu favourite aku tuh, hahaha..

Sbnrnya aku x kenal dan x tau langsung saperkah gerangan jejaka2 yg membentuk kumpulan Letto tuh, (aku baru mengenali diorang beberapa hari lpas time terjumpa website diorang...), tp aku dh terminat, tersuka dan terjatuh cinta ngan lgu diorang sejak first time aku dgr lgu diorang bebrapa thn lpas (so kata2 tak kenal maka tak cinta mcm x relevan in this case). Lgu first diorang yg aku dengar semestinya Sandaran Hati, lpas tu Ruang Rindu dan laen2.. Aku suka sgt band nih sbb diorang nyer konsep laen dr yg laen dan unik. Lagu2 diorang bukan berbentuk jiwang semata2 dan lirik lagu diorang pun boleh membawa byk makna. So, byk interpretasi yg leh dibuat dari sebuah lgu. Contoh, lagu Sandaran Hati - ada yg rasa lgu 2 jiwang gler tp at the same time ada gak yg rasa ia berbentuk religious. Tapi, walau apa pun interpretasi org, lgu2 Letto tetap best bagi aku. Muzik diorang pun unik gler, diorang bijak mencampuradukkan segala macam irama dlm sebuah lgu sampai terbentukla satu muzik yg indah (chewah, puitis la plak, haha).. mcm adek aku cakap ttg muzik dlm lagu Sebelum Cahaya, mcm muzik Iban (ye ker??), haha.. Pape pon, Letto mmg best..

So, kepada korang yg terasa nak dengar lgu2 terbaru Letto nih, silalah rajin2kan tgn anda utk scroll ke bawah page nih ye.. tapi kalo nak download kena cari sendiri la, heheh.. :P
Bye... adios..

No comments: