ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Monday, January 26, 2009

Jangan baca entri ini..!!!

Isy.. dgil betul la korang ni.. aku dah kata JANGAN BACA tapi korang nak jugak baca.. lantak korang la kalau korang nak baca pun.. tapi kalau korang menyesal aku tak nak jawab.. sebabnya entri ni memang merepek semata-mata dan ditulis hanya kerana aku tengah boring xtau nak buat apa.. apa2 yg berlaku kat korang lepas ni aku tak nak bertanggungjawab okay..

sebenarnya aku dh lama nk tulis pasal mende nih tp slalu x berkesempatan & bila dh ada kesempatan aku x ingat plak nk tulis.. tp mlm nih aku t'ingat balik pasal hal nih and internet connection pun tgh bagus gler skang nih so rasenye aku nk gak tulis apa yg slalu bermain dlm otak aku nih.. Sblom tu, just nk gtau, aku nih mmg sorang yg suka membuat otak aku aktif dgn memikirkan pasal macam2 benda dan hal walopun benda tu remeh, x brapa penting dan xde kaitan ngan aku.. (cian kan otak aku??) senang cakap aku nih jenis yg suka berfikir la.. (ye ke?? ye kot..) So walopun benda nih x penting langsung utk difikirkan, aku nk gak memenuhkan blog nih ngan citer pasal nih.. aku x kisah kalo korang nak gelak ke, nak kutuk aku ke lpas baca apa yg aku tulis nih sbb aku tau apa yg aku tulis nih mmg pelik dan ntah apa2... and benda yg jadi topik pun mmg x patut dibincangkan dan difikirkan langsung.. so, kalo korang nak gelak, gelak je puas2.. sampai pecah perut pun xper, and kalo nak kutuk pun kutuk je sampai habis air liur.. aku mmg x kisah, janji aku puas..

K, back to the main point... Salah satu soalan yg slalu bermain dalam otak aku yg aktif nih ialah: "Macam mana agaknya org2 yg tgh couple lam dunia nih boleh start jadi couple..??" Err..maksud aku camner agaknya first step diorang and apa agaknya ayat2 yg diorang guna utk jadikan seseorg tuh awek atau pakwe diorang.. (haha.. macam soalan bodo jer, saper2 pun boleh jawab.. remeh gler kan benda yg aku fikir??) Especially kalo girls yg ajak laki tu couple dulu.. and kalo org2 yg terlibat tu underage (faham kan maksud aku??).. Walopun aku x menyokong dan x suka ngan kegiatan dan aktiviti bercouple nih tp otak aku still nak tau gak pasal nih.. ntah, seronok kot dpt putarkan otak nih, heheh (dah melalut plak..)

Soalan nih nampak macam senang jer nak dijawab tapi bagi bagi aku ianya tak semudah yg disangka.. Kalo dlm tv atau novel tuh mcm sng2 jer diorang luahkan perasaan and then propose partner diorang utk jd couple.. kdg2 tgh tgk lepak2 pun leh tetibe ajak couple (erm, ade ker??) tp aku rasa real life nih x semudah dan sesimple tuh kan?? 'Realiti tak seindah fantasi'.. Kalo mmg semudah tuh la kan nak ajak sesorg jadi pasangan kita, rasenye dh lama dh aku ajak guy yg aku suka gler2 dulu tu couple kot..hehehe.. :P

Actually dah lama gak aku fikir dan cuba bayangkan tp sampai skrg pun masih x dpt nak bayangkan jugak.. Camner agaknya ayat yg diorang guna utk propose tu?? Ayat skema ke, ayat jiwang ke, ataupun ayat yg sempoi2 je?? Ataupun ayat macam nak ajak member g main bola?? Antara ayat2 yg aku pernah bayangkan yg mungkin digunakan oleh mereka2 yg berkenaan ialah ayat2 yg sebijik mcm dlm novel2 cinta tuh jer la. Contoh macam nih: "Awak, jom kita couple?" "Apakata kita jadi couple?" "Awak tau tak? Saya sukakan awak, kita couple nak?", atau yg lebih lembut "Awak, sudi x awak jadi awek saya?"

Erm..Memang macam nih ke ayat2 yg diorang guna dlm real life?? Aku pun xtau tp setiap kali aku bayangkan seseorg luahkan kata2 macam nih pd org yg diorang suka tu, aku rasa macam klakar la plak.. Ntahla, mungkin sebab seblom nih aku x pernah rasa pengalaman camtu, tu yg membuatkan aku rase klakar dan pelik kot.. mungkin jugak bila aku dh alami sendiri situasi camtu, tanggapan aku akan berubah kan, who knows?? Tapi kalo ditakdirkan one day tetibe ada seseorg cakap camtu atau ayat2 yg maksudnya lbih kurang camtu kat aku for the first time pun mungkin aku akan rasa pelik gak kot.. hmm..

Kalo org propose nak ajak kawen, camner plak?? Ha?? Stakat nih aku blom pernah terfikir pasal tu lg tp aku rasa lbih kurang sama jelah kot.. Mungkin kali nih lbih senang nk propose sbb dh ada pengalaman waktu nk couple dulu kan?? Tapi selama nih aku just fikir, kalo nak kawen tu trus hantar rombongan jer la, boleh tanya mak bapak ngan tuan punya body sekaligus..

Erm, aku dh lost of words and ideas, xtau per lg nk tulis sbnrny.. tadi mcm byk jer nk dibebelkan tp skrg.. hmm.. Pape pun, semoga berbahagia kepada smua pasangan bahagia kat luar tu..

No comments: