ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Saturday, January 10, 2009

Cinta Yang Sempurna

Cinta Yang Sempurna - 6ixth Sense feat. Noe (Letto)

Terbawa aku
Dalam rasa
Yang selama ini terlupa
Mungkinkah ini cinta…

Hatiku cuba
Tuk mencari
Kemana aku telah pergi
Mungkin ini semua mimpi

*Hanya ilusi
Cinta yang menipu
Keindahan yang semu
Semua hanya palsu
Keindahan semu
Semua hanya palsu

**Bawa aku….
Kepada MU
Keindahan yang tak semu
Peluk aku
Jangan pernah
Kau biarkan
Ku terlupa pada Mu

Kasihku tempatku mengadu
Takkan ada
Cinta yang bisa sempurna
Selain kepadaMu
Kepada MU

* Repeat 1
** Repeat 2



Saper xtau lagu ni??? At first dulu aku pun xtau lagu ni, tapi aku just download je sbb ia dinyanyikan oleh Letto and 6ixth Sense - 2 band yg kira aku paling minat la, tapi 6ixth Sense aku x brapa minat pun, minat skit jer.. Tapi aku mmg suka dgr suara Noe yg sedap gler tu, hehehe..

Bila first tyme dgr, aku rasa xde la best sgt pun lagu ni, just biase2 je la. Tapi setelah beberapa kali mendengarnya, aku rasa best jugak lagu ni, so aku pun tertarik dan tersuka kat lagu ni. Apa yg buat aku suka??? Everything, dari artis, lagu, dan especially lirik dier.

Kalau korang dengar dan perhati betul2, lagu ni merujuk kepada Satu Cinta yang Paling Sempurna kat alam semesta ni, yang mengalahkan cinta Romeo kepada Juliet atau cinta Shah Jehan kepada Mumtaz dan segala cinta lain kat dunia ni - iaitu Cinta kepada Allah. Xyah perhati betul2 pun sbb mmg dh terang2 die sebut kat situ - "Takkan ada cinta yang bisa sempurna selain kepadaMu". Mana ada dalam dunia ni cinta yg lebih sempurna lagi, kalau ada cuba bagitau kat aku saper org tu... xde, x mungkin ade, korang xkan dpt jumpa cinta yg lebih sempurna walaupun korang mengembara ke seluruh pelosok dunia sekalipun.

Sbbnyer, cinta kpd Allah ni abadi seabadi-abadinya. Kalau ade org laen yg cakap cinta dier tu abadi, jgn caye sbb sah-sah die tipu. Bila kita cintakan Allah, secara automatiknya kita akan ada rasa cinta, kasih dan sayang kat orang dan makhluk2-Nya yg laen. Sbb kita mencintai sesuatu atau seseorg tu adalah kerana cinta kita kepada Allah. Kalau kita x cintakan Dia, kita xkan dpt nak cintakan org laen.

Cuba fikir, kenapa org bunuh org, culik org, rogol org, dera anak isteri, buang anak dsb. Tu bukti yg diorang tu dh xde perasaan kasih, sayang dan cinta kat dlm hati diorang. Sebabnyer, diorang ni x cintakan Allah. Cuba tgk balik, org2 yg buat benda2 macam tu, kebanyakannya diorang x ingat pun kat Allah. Buat maksiat la, minum arak la, dsb. Kalau org tu sayang dan cintakan Allah, mustahil dia akan buat benda2 macam tu kan.

Yelah, kalau dgn kekasih ke, suami ke, isteri ke, mestilah seboleh-bolehnya kita nak jaga perasaan si dia kan. Kita xkan buat benda2 yg dia x suka sbb xnak buat dia marah dan supaya dia lebih sayangkan kita. Macam tu gak la cinta kepada Allah. Anggap Dia tu kekasih yg paling kita sayang, paling kita cinta, paling kita rindu. Kita sanggup buat apa aje so that Dia tambah sayang kat kita jugak. Kita cuba gembirakan Dia dgn buat ape yg Dia suruh dan jgn buat apa yg Dia x suka. Kalau dgn manusia kita boleh buat, mustahil dgn Allah xleh buat kot.. Btol x..

Eh, panjang la plak, ingatkan nak citer pasal lagu je tadi, tapi dh 'ter'membebel panjang2 plak.. Mesti boring org baca, hehehe... Gomen ney.. Tapi xpelah, anggaplah entri ni sbg satu peringatan untuk kita smua ye... Mudah-mudahan kita dapat cintakan Dia lebih daripada kita cintakan kekasih, keluarga, dan kawan2 kita... dan mendapat cinta dariNya... InsyaAllah, Amin...

No comments: