Kasut o kasut... kenapalah kau nak rosak dan mengakhiri riwayat ko tyme2 macam ni.. Aku dah la malas nak kuar skrg ni walopun weekend.... sbb.... purse aku tgh kosong and xde isi langsung melainkan beberapa keping syiling 5 sen. Duit scholar pun x masuk g. So xleh la nak bli kasut baru.. Argh..!!! tension btol ngan kasut ni la.. Pehal la smua kasut2 aku mengakhiri riwayat mereka dgn cara yg sama dan serupa - tgh2 seronok berjalan dan berlenggang, tetibe je, tanpa isyarat dan amaran, tapak dier t'cabut. Tak tapak t'cabut, tali terputus... camne aku nak jalan. Jalan pun macam org cacat je. Susah nak jalan tu satu hal, malu sbb org laen smua pandang semacam pun satu hal gak.. Ingat aku sengaja ke jalan camtu.. aku bukannya org gila yg sengaja pakai kasut atau slipper yg dh putus tali pastu g jln2, lepak2 kat tgh2 org ramai... Tapi aku rasa org gila pun xkan sengaja pakai kasut camtu kot..
Salah aku ke sbb x bli kasut tyme cuti ari 2??? Tapi manelah aku tau yg kasut tu nak rosak sbb sblom cuti ari tu aku tgk dier masih elok jer, tyme balik kampus pun masih ok gak, cuma dh x berkilat jer and nampak sgt dh lama. Lgpon mmg dh jadi sifat aku yg x suka bli sumthg selagi benda yg aku ada tu masih boleh dipakai & digunakan walopun benda tu dh lama. Macam tyme skolah dulu... org laen tukar beg tiap semester atau paling kurang tiap taun tp aku guna beg yg sama je dari 1st day (registration day) sampai la last day aku kat skolah tu. Mak aku cakap aku ni jimat sgt, org len plak cakap aku kedekut sgt. Tapi, ada aku kisah???? Xde langsung.. Lantaklah org nak kata aku kedekut ke aper ke, janji aku selesa ngan cara aku..
Sbb sbnrnya aku mmg sgt x suka dan benci utk memenuhkan almari/rak/kotak/atas katil/bawah katil, atau mana2 sudut kat bilik aku dgn macam2 benda. Buat menyemak je, penat nak kemas kalau penuh sgt. Plus aku x brapa suka buat koleksi barangan spt kasut, beg atau ape2 jelah, macam yg suka dan sering dilakukan oleh org laen especially girls... Walopun aku pun t'masuk dlm kategori girl jugak, tapi aku x t'masuk dlm golongan yg minat mengumpul barang... xception to buku and novels la, heheh...
No comments:
Post a Comment