Lebih tiga bulan berlalu sejak dia menjadi tunang Annuar. Dia kini semakin mengenali lelaki itu. Ternyata Annuar seorang yang amat penyayang dan juga sangat menghormati dirinya sebagai seorang wanita. Dan daripada cara Annuar melayannya sepanjang tiga bulan ini, memang jelas yang lelaki itu benar-benar ikhlas menyayangi dirinya.
Dia tersenyum sendiri. Teringat bagaimana layanannya terhadap Annuar sewaktu baru bertunang. Walaupun dia sendiri yang bersetuju untuk mengikat tali pertunangan, hatinya tetap merasa berat. Aiman masih dihubungi tanpa peduli akan status dirinya sebagai tunangan orang. Nasib baik dia tak beritahu Aiman tentang pertunangannya, kalau tak mesti dia pun tak nak layan. Ada baiknya juga aku tak beritahu dia hari tu.
Tapi akhirnya dia mendapat pembalasan di atas perbuatannya itu. Aiman yang dikasihi dalam diam ternyata sudah dimiliki orang lain. Dia benar-benar kecewa.
Dalam kekecewaan itu, akhirnya Annuar jugalah yang menjadi tempat dia mengadu dan meluahkan segala rasa. Annuar pula tetap tabah melayan segala karenahnya. Sikit pun lelaki itu tak berdendam walaupun dia telah menipunya.
Sikap itulah yang telah membuat Alfea jatuh hati. Dan semakin hari perasaan sayangnya terhadap Annuar semakin bertambah mekar.
Kini tinggal lebih kurang seminggu lagi sebelum mereka disatukan sebagai pasangan suami isteri. Tak sabarnya rasa nak jadi isteri dia. Nak bercinta dengan dia betul-betul. Tak sanggup rasanya nak tahan perasaan lama-lama.
Dia tersenyum lagi.
No comments:
Post a Comment