ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Tuesday, April 20, 2010

syukur.. lega.. tapi risau..



at lasttt...!! i managed to finished and submitted my draft thesis, walopun x brapa nak on time due to some small problems... tapi serius memang lega gler sekarang ni, rasa mcm dh tlepas satu beban dari hidup aku, chewahh... eh, tak tak, blom lagi sebab tu baru 1st draft je, fyp presentation pun tak lepas lagi.. and nanti rasanya mesti byk jugak kot yg nak kena btulkan sblum final submission June nanti..

2-3 hari ni memang tension gila kot.. me and the geng memang semua gigih giler nak siapkan thesis.. ada yg bantai sampai tak tdo malam lagi, fuhhh, memang dasyat.. tahniah la korang, insyaAllah tak sia-sia la pengorbanan korang semua (termasuk aku la).. =P

tapi serius nak buat draft ni je pun dah rasa macam nak separuh mati.. dah la format yg diorang bagi agak confusing.. mula-mula dah buat elok-elok dah ikut guideline yg lecturer bagi hari tu, then ada plak kawan yg cakap kena buat macam ni.. bila buat macam ni, ada plak yg cakap salah, kena buat macam tu.. bila dah buat macam tu, dia suruh buat macam gini, then bila buat macam gini, dia suruh buat macam gitu plak..

haish, aku pun smpai confuse, mana satu nak kena ikut ni??!! brapa kali ntah asik btulkan format je, tension btol..!! last-last aku ikut je the last info yg aku dapat and faham, ntah btul ntah tak tapi insyaAllah btul la kot.. amin..

nak buat btul-btul ikut format tu satu hal, then nak perah otak reka ayat untuk isi lagi satu hal.. dah la buat waktu last-last minit kan, so kepala pun memang macam dah tak boleh nak fikir sangat dah.. tapi nsib baik la still dapat berfikir secara waras lagi, so dapat la jugak reka ayat walopun tak brapa cantik sangat..

paling tak boleh blah bila nak buat abstrak dalam bahasa melayu, memang tak reti langsung kot nak buat ayat.. even nak goreng pun aku tak reti, so aku just translate evrything directly from my english abstract.. akibatnya jadi macam pelik je bunyi abstrak aku.. serius, memang sounds klakar sangat-sangat lahh sebab aku memang tak reti nak buat ayat in malay.. kalau in english cepat je otak aku berputar nak reka ayat panjang-panjang, siap berbunga-bunga lagi.. chewahh, hehe... (berlagak kan ayat aku?? lantak la, apa aku kisah.. kahkahkah..)

dan satu lagi dugaan paling besar --> ntah apa masalah ntah ngan electricity kat sini, 2-3 hari sblum submission day (19th April), mahallah (asrama) kitorang dilanda 'Earth Hours'.. asik blackout je since sabtu malam, dah la blackout more than 1 hour.. betri laptop aku ni memang confirm la takleh tahan selama tu kan, so terpaksa la tabahkan hati je.. tapi disebabkan blackout jugak la aku and bebrapa org kawan aku dapat excuse utk submit lambat.. hahaha..

so secara rasminya pagi tadi aku ngan 3org lagi member telah pun berjaya menghantar thesis kitorang dengan selamat.. alhamdulillah.. tapi masa nak mintak signature dari supervisor kitorang tu ada la kisah yg tak brapa nak best yg berlaku.. aku malas la nak citer panjang-panjang kat sini, tak baik mengumpat orang, dah la lecturer plak tu.. biar la mereka yg berkenaan je yg tau apa yg terjadi.. tapi kalau korang tau sapa supervisor aku tu, rasanya korang boleh agak kot apa masalahnya.. ye la, tau-tau je la kan Dr. ****** tu macam mana.. hmm, pasrah je la jadi student dia..

apa-apa pun, alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab kitorang smua berjaya siapkan dan hantar thesis ni on time.. harap-harap presentation nanti pun berjalan lancar la.. risau gak nak pkir pasal presentation ni.. nervous sebenarnya, hehe.. kepada Dr. ******, tolong la jgn hentam kitorang masa presentation nanti.. (ehehe.. macam la Dr. ****** baca blog aku ni..)

p/s: 'happy dalam tension' ...memang terbaek...LOL..

No comments: