Subjek2 yg aku amik sem nih:
1. Haematology
2. Toxicology
3. UNGS (Ethics)
4. EAP
4 subjek jer, nampak sikit kan??? Tapi walopun nampak cam skit sbnrnya byk gler benda yg kitorg kena buat utk subjek2 tu..
1. Haemato - presentation
2. Toxico - presentation + assignment
3. UNGS - presentation + assignment
4. EAP - assignment/research paper yg include presentation
* boleh dikatakan semua subjek tu kena buat presentation... mampos la aku nak buat preparation utk smua tu.. nak cari info lagi, nak taip assignment lagi, prepare powerpoint lagi. Especially EAP la, subjek kegemaran aku tu... hmm.. Kena wat library research la... rasa cam dah nak wat FYP plak, hahaha...
Ha, lupe lak tadi.. Ada satu g subjek aku amik sbnrnya.. Sem ni aku amik community service and as our 1st assignment, kitorang kena wat proposal paper utk satu program. Sorang kena wat satu proposal... adoi, camner nak wat nih, aku nih dah la x pernah wat benda2 proposal2 nih.. Aku mmg jarang jd committee member utk apa2 program, boleh kata x pernah kot, so aku x tau sgt pasal benda2 camtu.. Nak fikir program apa yg nak buat pon satu hal gak... tapi nasib baek la deadline dier lambat lagi.. boleh la aku perah otak aku utk fikir satu program best time cuti tahun baru cina nih.. Luckily skang ni aku tgh jd member of organizing committee utk satu program, so dah tau la skit2 camner nak wat proposal paper.. tu pon baru nak tertatih-tatih jer.
Lagi satu hal yg membuatkan kepala aku nih rasa cam kena hempap dan timbus dgn batu 10 tan - internship... hal ni pon x settle2 lagi.. Aku pun x tau bila nak settle. Aku dah x tau nak mintak kat mana lg sbb kat tanah tumpah darah aku tu walopun byk gak tempat yg boleh apply, tapi x tau la kalo diorang nak amik student utk wat practical.. Kalo smua tempat dah x bleh nak amik aku, aku rasa aku perlu pertimbangkan jugak satu-satunya pilihan terakhir yg aku ada - which is wat practical over the sea.. maknanya kat Semenanjung Malaysia yang tercinta ni la...
Alamak, dah la practical 3 bulan, mana aku nak duduk selama masa tu. Kalo nak sewa rumah, macam la mak bapak aku tu kilang duit.. nak cari rumah sewa yg murah skang nih pun bukan senang. Dah la 3 bulan... lama tu beb... Aku yg dah berkali2 balik umah abang aku, duk kat umah dia seminggu dua tu pun susah nak adjust, nih nak 3 bulan kat umah saper2 ntah... Aku x dpt nak bayangkan..
Ntahlah tapi sebelum nih aku blum pernah rasa tahap tension yg macam nih.. Semester2 sblum ni, walopun byk assignment gak, aku still boleh cope with it. Tapi sem ni... sem ni aku rasa mmg btul2 semester yg menguji keimanan dan kesabaran aku. Kdg2 aku rasa nak jerit jer sepuas2 hati aku.. tapi sbb takut ganggu ketenteraman awam, aku just dengar lagu sambil nyanyi sepuas ati aku jer utk release tension.. main game ker, baca novel ker, menulis ker... hahaha... Tapi setakat ni aku x pernah terfikir pun utk wat benda2 yg x sepatutnya walopun kdg2 rasa tension tahap nak gila (Nauzubillah min zalik..), so don't worry...
And sbg seorg yg masih dpt berfikiran waras, aku x akan give up.. Aku akan buat segala yg aku patut buat demi diri aku, masa depan aku, dan demi orang2 yg aku cinta.. InsyaAllah...
No comments:
Post a Comment