ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Tuesday, September 12, 2017

new birthday.. kah

This morning I went to class macam biasa. On the way to class, I heard some students wishing happy birthday to a lecturer. Aku tak berapa ambik port sebab ada lecturer lain yang berjalan di belakang aku, so I thought they wished her. Although I felt a little bit weird because I know her birthday had passed already.

Then bila aku masuk kelas, lebih banyak ucapan happy birthday diucapkan. Siap nyanyi lagu happy birthday beramai-ramai, walaupun tak sampai habis. Hm, nampaknya ucapan tu memang ditujukan pada aku. Aku jadi agak blur, tapi aku tetap tak ambik port sangat sebab aku fikir mereka cuma main-main. Or mungkin memang ada seseorang antara mereka yang sambut birthday hari ni and wanted to announce it. Well, sometimes these kids are like that, you know. They wanted to announce their friend's birthday to the whole class, or something like that. So they did those kinds of things. So aku pun ucap la happy birthday to whoever it is yang celebrate birthday dia hari ni, walaupun aku tak tahu siapa. And then I just proceed with the lecture.

Bila habis kelas, macam biasa students akan ucap thank you sebelum keluar kelas. Tetiba ada 2-3 orang sambung dengan ucapan happy birthday lagi. I was like, what? Mana ada birthday aku hari ni? Is this kind of joke or what? Hari ni hari prank sedunia ke? Like a 'september fool' gitu?

But that assumption seems apparently wrong bila dalam kelas seterusnya, the students also wished me happy birthday. A different class with a set of different students, of course.

Aku tetiba rasa pelik. Seriously, dari mana diorang dapat maklumat yang hari ni birthday aku? Dari mana diorang dapat khabar angin yang tak betul ni? Ke diorang salah orang? But there's no other lecturer or staff yang birthday hari ni, so what's actually happening?

Hmm.. memang pelik bin ajaib betul.

I suspect ada orang yang nak main-main buat prank, tapi lepas tu ada yang betul-betul percaya pula. Kahkah.

Anyway, 12th September? Hmph, tak cantik langsung tarikh tu, compared to my actual birthday. Err, sorry, no offense intended, 12th september babies. :)
 

No comments: