ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Saturday, August 28, 2010

Puisi Kantest (Kantoi + Contest)

Assalamualaikum..

Tengah kebosanan tak buat apa-apa, so hari ni nak try join contest buat pertama kali dalam hidup. Sebelum ni banyak je tengok blogger-blogger lain buat contest macam-macam, tapi macam malas tak berminat nak join. ..sebenarnya aku tak berapa rajin bab-bab contest-montest ni.. hee~

Contest yang aku nak join ni dianjurkan oleh Encik Pencari Cinta. Memandangkan contest beliau ni senang je, tak banyak syarat, so aku pun dengan rajinnya join la sekaki.

Ok lah, aku malas nak taip panjang-panjang. Layan jelah puisi merepek ala-ala jiwang tapi tak jadi yang aku buat ni. Aku takda bakat dalam seni, termasuklah dalam menulis puisi ke sajak ke apa benda ntah, so aku tau korang mesti akan gelak bila baca puisi aku. Lantaklah, ada aku kisah?? hehe

Kalau korang nak maklumat lanjut untuk contest boleh klik kat banner bawah ni:



sayang..
ingatkah lagi saat pertama kita bertemu?

parasmu biasa tapi tetap indah bagiku
kerana peribadimu begitu memikat
lantas ku jatuh cinta pada pandangan pertama

november 2007 kita mula bersama
mengharungi suka-duka kehidupan
sebagai mahasiswa universiti

ogos 2009 kau tiba-tiba tenat
hidupku buntu tak keruan
bagaimana dengan aku?
bagaimana harus ku teruskan hidup ini tanpamu?
mengapa kau tiada saat ku amat memerlukanmu?
sukarnya tidak terkata
namun ku tabah harungi hidup tanpamu di sisi

berkat doa dan usaha
setelah 6 bulan bersendiri
akhirnya kau pulih
dan kembali menemani diri

terima kasih sayang
kerana sudi kembali
sungguh ku amat menyayangimu
laptop Acer Aspire 4520 ku..

Sekian, puisi pendek dari orang yg hanya tahu merepek.. hahaha..

No comments: