ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Monday, December 1, 2008

Subhanallah.. cantiknya..

Saper ader tgk langit mlm ni td, around kol 7-8pm, msti akan rasa kagum. Sbbnya, ada view yg sgt cantik di mana 2 biji bintang and bulan sabit t'susun in a shape of a smile. Aku sendiri pun xde tgk langit tp aku tau bila tgk Buletin Utama td. Lpas tu adik and abang aku pun cakap yg diorg pun ada nampak gak pemandangan tu tyme balik dari surau lpas Maghrib tadi. Mmg cantik and amazing... Subhanallah... If only aku tau pasal ni sure aku xkan lpas peluang utk tgk and ambik gambar kalo ade camera.

Then, tyme aku tgh surf kat internet td, aku t'jumpa artikel ni. Rupa-rupanya yg bintang 2 bijik tu ialah planet Venus & Jupiter, so Venus + Jupiter + the crescent = shape yg boleh dilihat almost from every place in the world (InsyaAllah kalo cuaca cerah).

Citer pasal fenomena yg menakjubkan ni, aku teringat satu fenomena yg aku pernah saksikan sendiri dulu. Tyme tu aku still Form 5 and cam biasela budak asrama slalunya msti akan ada klas prep. Tyme tgh dok khusyuk study tu tetibe t'dgr suara riuh dr luar bilik study. Bila kitorg kuar, terus nampak 2 gumpalan awan, masing2 m'bentuk kalimah "Allah" & "Muhammad" in Arabic. Mmg cantik sgt tp syg xleh nak ambik gambar gak walopun the view lasts for a few minutes.

Dari fenomena2 yg b'laku ni kita dpt tgk kebesaran Allah yg mampu menjadikan apa sahaja. Hebatkan kuasa Yang Maha Pencipta tu?? Benda2 yg kita x pernah fikir atau yg kita fikir mustahil pun jd x mustahil dgn kekuasaanNya. Subhanallah... MasyaAllah... Allahuakbar...

No comments: