ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Tuesday, November 11, 2008

Suke... x suke...

(1)

Karena Wanita Ingin Dimengerti by Ada Band

Lekuk indah hadirkan pesona
kemuliaan bagi yang memandang
setiamu simbol keanggunan
atas perawan yang kau miliki

Akulah pengagum ragamu
tak ingin ku menyakitimu
lindungi dari sengat dunia yang mengancam
nodai sucinya lahirmu

Reff:
Karena wanita ingin di mengerti
lewat tutur lembut dan laku agung
karena wanita ingin di mengerti
manjakan dia dengan kasih sayang

Inginku ajak engkau menari
mandi hangat cahaya bulan
sebagai tanda kebahagiaan
bagi semesta cinta kita

(reff. )

Bintang terang itulah dirimu
janganlah redup dan mati
Ku dibelakangmu memeluk
dan menjagamu

Saper suke lagu ni??? Aku suke gler dgr lagu ni since the first time I listened to it. U can say, I fell in love at the first hear (exist ke bende ni???)... but I can't remember when that was. Sejak dari time tu lagu ni jadi my favourite song and it remains sampai skrg. Even now, aku msti akan letak lagu ni dlm playlist aku.... kalo dgr b'kali2 pun x kisah, hahaha... I don't know why I like it though... Mayb aku suke lagu ni sbb lirik die tp aku rs aku boleh fall in love dgn lagu ni sbb lagu die mmg best... The melody, the music, the song, and mayb the lyric jugak la... hehehe...


(2)

Lirik Lagu Jujur by Radja

Duhai kekasih pujaan hatiku
Apakah kau memberiku satu arti
Sedikit rasa yang bisa kumengerti
Bukan sumpah atau janji

Buktikanlah bila ada cinta
Setulus hatimu bisa menerima
Sebatas kejujuran yang kau miliki
Bukan sekedar bersama

Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkanlah aku
Bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku lupakanlah aku
Oh... Oh...

Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkanlah aku
Bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku lupakanlah aku
Selamanya

Ni satu lg lagu yg aku pernah suke... Tp aku just suke lagu ni dulu je, time die tgh popular and 'hot' kat Msia ni. The reason why I like it, I'm not sure myself but I really like it sampai letak lagu ni as my msj ringtone, which dh buat aku malu or more precisely, t'sipu-sipu dlm klas. Aku ingat lg ade satu time tu, aku mmg lupe gler nak silent phone time tgh lecture... then ntah saper lak yg gatal nak anta msj kat aku time aku tgh ade klas tu aku pun x ingat, so then bile tetibe jer phone aku 'menyanyi', satu klas pun start usik aku, especially bebudak laki yg nakal la.. Dhla aku set tone die mmg agak high jugak la, level 3 or level 4. Even lecturer pun pandang and senyum jer kat aku... mmg malu gler beb bile ingat balik, hahaha...

Tp tu dulu la, skrg ni ntah naper aku dh jadi mcm xde perasaan bile dgr lagu ni. In fact, sumtimes aku rs mcm benci gler dgr lagu ni... bukan sbb lagu ni dh buat aku malu lam klas, tp lagu ni somehow akan ingatkan aku kat seseorg yg aku t'sgt-sgt-sgt la benci dan x suke.. Aku pun pelik gak how a song which I really liked can remind me of someone that I dislike.

No comments: