Semalam adalah salah satu hari yang paling bersejarah dalam hidup aku. Hari yang paling kelakar, lawak, lucu, dan tak disangka-sangka. Rasanya sampai bila-bila aku takkan lupakan malam semalam.
Because last night, for the first and maybe the last time of my life, I won the 'Queen' title. Walaupun cuma jadi 'Queen' untuk a simple annual dinner, tapi bagi aku, it is still something big.
Seriously, sampai sekarang aku masih rasa pelik dan tak faham, macam mana aku boleh menang. Padahal aku cuma dress up dengan sangat simple, with a very simple (not too thick) make up. Yang lain pulak bukan main lagi dress up make up and all up lah. Aku siap terfikir, maybe diorang tersilap sebut nama kot. And at some point, I even thought that the judges and committees were just trying to play a prank on me. Seriously, aku hampir-hampir macam tak dapat terima kenyataan.
Just imagine someone yang nerd, shy, timid, boring, and totally unfashionable suddenly become the 'Queen of the Night'. It is totally tak masuk akal, kan?
But nevertheless, it happened. Well, mungkin itu memang rezeki aku. Syukur alhamdulillah. Apa yang pasti, kenangan tu tetap akan terpahat dalam ingatan.
Nah aku belanja sikit gambar. My outfit of the day yang menyumbang kepada kemenangan bersejarah, haha. Sorry I cant upload my photo with full costume due to personal reasons, hehe..
Anyway, thanks to my adik yg sponsor most of pakaian beta malam semalam, hehe.. Cuma kasut dan topi je yang self-sponsored.
By the way, the theme was cowboy + rock n roll.
See how simple my outfit is? All these plus mekap yang sedang-sedang nipis. Almaklom la orang buta fesyen, ni jelah yang mampu aku pakai. Padan tak padan, sesuai tak sesuai, aku rembat je pakai.
Compared to others yang nampak sangat hot meletop kebaboom gitu dengan fesyen yang lebih up to date dan mekap yang agak heavy (almaklom la rockers kan), aku memang jauh ketinggalan. That's why aku kata, jangan-jangan diorang ni main prank kat aku tak, hehe..
But maybe the judges have their own way of judging. Maybe I really deserve it. Who knows, kan? Terima jelah kenyataan.
Oh, by the way, aku memang selama ni ada berangan nak jadi queen, tapi Queen of Malaysia. Almaklumlah, Malaysia sekarang kan tak ada queen, so macam best pulak berangan jadi queen, keh3..
Nak jadi queen raja sehari pun masih tak kesampaian jugak. Sebab king aku busy sangat katanya, hmm.. sabo ajelah.
So kalau tak dapat jadi Queen of Malaysia, dan tak ada rezeki nak jadi Queen Raja Sehari, jadi Queen of the Night pun jadi la..
Tetiba aku teringat pepatah omputih, 'we may get something when we least expect it'. So maybe, bila aku dah tak expect dan tak lagi berharap untuk jadi queen raja sehari, waktu tu baru aku akan dapat title tu kot. Hmmm..
Because last night, for the first and maybe the last time of my life, I won the 'Queen' title. Walaupun cuma jadi 'Queen' untuk a simple annual dinner, tapi bagi aku, it is still something big.
Seriously, sampai sekarang aku masih rasa pelik dan tak faham, macam mana aku boleh menang. Padahal aku cuma dress up dengan sangat simple, with a very simple (not too thick) make up. Yang lain pulak bukan main lagi dress up make up and all up lah. Aku siap terfikir, maybe diorang tersilap sebut nama kot. And at some point, I even thought that the judges and committees were just trying to play a prank on me. Seriously, aku hampir-hampir macam tak dapat terima kenyataan.
Just imagine someone yang nerd, shy, timid, boring, and totally unfashionable suddenly become the 'Queen of the Night'. It is totally tak masuk akal, kan?
But nevertheless, it happened. Well, mungkin itu memang rezeki aku. Syukur alhamdulillah. Apa yang pasti, kenangan tu tetap akan terpahat dalam ingatan.
Nah aku belanja sikit gambar. My outfit of the day yang menyumbang kepada kemenangan bersejarah, haha. Sorry I cant upload my photo with full costume due to personal reasons, hehe..
Anyway, thanks to my adik yg sponsor most of pakaian beta malam semalam, hehe.. Cuma kasut dan topi je yang self-sponsored.
By the way, the theme was cowboy + rock n roll.
![]() |
| Kemeja jeans dengan pattern bunga + white t-shirt |
![]() |
| White pants bercorak tepi |
![]() |
| Belt ni aku rembat je pakai, entah la sesuai tema ke tak |
![]() |
| Shawl chiffon dengan hiasan manik |
![]() |
| Brown covered shoes with flat heels aku pun tak pasti ni kulit ke apa, nampak macam kulit, tapi macam getah pun ada |
![]() |
| Topi kebun hehe Actually topi ni asalnya tak melengkung tapi berjaya dibentukkan jadi nampak la macam topi koboi sikit |
See how simple my outfit is? All these plus mekap yang sedang-sedang nipis. Almaklom la orang buta fesyen, ni jelah yang mampu aku pakai. Padan tak padan, sesuai tak sesuai, aku rembat je pakai.
Compared to others yang nampak sangat hot meletop kebaboom gitu dengan fesyen yang lebih up to date dan mekap yang agak heavy (almaklom la rockers kan), aku memang jauh ketinggalan. That's why aku kata, jangan-jangan diorang ni main prank kat aku tak, hehe..
But maybe the judges have their own way of judging. Maybe I really deserve it. Who knows, kan? Terima jelah kenyataan.
Oh, by the way, aku memang selama ni ada berangan nak jadi queen, tapi Queen of Malaysia. Almaklumlah, Malaysia sekarang kan tak ada queen, so macam best pulak berangan jadi queen, keh3..
Nak jadi queen raja sehari pun masih tak kesampaian jugak. Sebab king aku busy sangat katanya, hmm.. sabo ajelah.
So kalau tak dapat jadi Queen of Malaysia, dan tak ada rezeki nak jadi Queen Raja Sehari, jadi Queen of the Night pun jadi la..
Tetiba aku teringat pepatah omputih, 'we may get something when we least expect it'. So maybe, bila aku dah tak expect dan tak lagi berharap untuk jadi queen raja sehari, waktu tu baru aku akan dapat title tu kot. Hmmm..







No comments:
Post a Comment