Apa pun aku rasa peringatan ni sangat unfair sebab seolah-olah cuma menyalahkan perempuan. Padahal bukan semua persahabatan dengan suami orang berpunca daripada salah perempuan. Macam mana pulak dengan suami orang yang gatal tak sedar diri? Yang kacau perempuan lain tapi menipu dan tak mengaku dia dah kahwin? Boleh ke mereka bersahabat dengan perempuan lain tanpa memperkenalkan perempuan tu dengan isterinya? Dan boleh ke mereka menghubungi perempuan lain tanpa pengetahuan isterinya? It's just so unfair to blame only one side. Meh aku betulkan sikit peraturan ni. KEPADA LELAKI YANG BERGELAR SUAMI, KALAU NAK BERSAHABAT DENGAN SEORANG PEREMPUAN, KENALKAN DULU DIA DENGAN ISTERI. BARULAH TAK TIMBUL PRASANGKA DAN HURU-HARA. PERLU DIINGATKAN JUGA, JANGAN SESEKALI MENGHUBUNGI PEREMPUAN LAIN TANPA PENGETAHUAN ISTERI. IA BOLEH MENYEBABKAN FITNAH DAN BERDOSA BESAR!! ADA FAHAM?!!
*kadang-kadang bengang dengan orang yang suka buat-buat tak faham. Dalam hal dosa-pahala pun nak buat-buat bodoh. Memang bodoh!!
Tambahan: syukur nampaknya sekarang dia sudah mahu faham tentang adab pergaulan. Alhamdulillah.. :)
No comments:
Post a Comment