ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Wednesday, April 22, 2009

..rekod 'itam' on my 2nd day..

21/04/09

da lama x update blog, rindu la plak.. hmm, mmg xleh berpisah aku ngan blog aku nih.. hahaha~ so ari ni aku nk bercherita sket tp citer biasa2 jer la, x best pon.. xper, at least 'ter'update la skit blog ni kan, hehe..

hmm.. skrg ni aku dh start keje.. eh, bukan keje tp praktikal a.k.a latihan industri a.k.a internship atau ape2 jer lah nama yg korg nk panggil.. lebih kurang jer la smua tu kan sbb all of them refer to the same thing..

well, actually aku start praktikal smalam.. kat lab hospital kat sini.. kat tmpt tu aku sorang jer dari uni aku, yg lain sume mostly dak2 dari ipts yg dkat2 sini jer (aku rasa mcm aku sorang jer budak ipta kat tmpat tu, huhu).. and team partner aku pulak, sorang mamat cina dari sebuah ipts kat shah alam (ipts lagi..hmm..)

hmm.. aku rasa 1st day aku smalam okey jer.. best la jugak.. walopun kitorg sume dari ipts yg berlainan, bangsa & agama pun lain2, tp kitorang still leh get along & work together..

for the first 2 weeks ni aku ditmptkan kat blood bank.. so aku akan keje ngan darah je la dlm 2 minggu nih.. seb baek aku org yg berani.. yelah, kalo aku takot darah aku xkan ambik course yg aku ambik ni in the 1st place kan.. =p

tp 2nd day aku kat situ aku dh wat hal pulak.. aku 'ter'langgar peraturan kat situ.. tp seriously, aku mmg x sengaja & xde niat langsung nk langgar rules tu.. =(

bukan la kes besar sgt.. kes dtg lambat.. mungkin agak biasa bg sesetgh org.. tp aku lambat bukannya 5-10 minit jer tp..erm, xnak la gtau, malu la pulak, hehe.. tp yg pasti mmg tersgt-sgt-sgt lambat la.. tu yg aku agak kesal sbb baru 2nd day kot aku keje kat situ.. awal2 lg dah rosak rekod, sape x terkilan, huhu~

tp seriously aku mmg x sngaja dtg lmbt.. ntah camner ntah jam aku x b'bunyi.. ke aku yg x dgr die bunyi?? haha.. sampailah seseorg kejutkn aku baru aku sedar.. aku pun apa lg, kelam-kabut gler bersiap.. mandi pon x smpai 3 minit, hahaha~

tp hopefully this is the 1st & last time aku lmbt.. sbb aku x nak rosakkan lg rekod aku.. kang x pasal2 supervisor cop aku as student yg x punctual, dahla keje pon x tau la bagus ke x kan.. so lpas ni aku kena la wat keje baek2.. at least if keje aku bagus boleh la supervisor tu considerate skit kan, hahaha~

erm.. k lah, aku kena tdo skrg, kang bangun lambat lg, bertambah pulak rekod buruk aku (mintak simpang la..) huhu~

No comments: