ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Thursday, December 4, 2008

Aku suka tengok tv tapi...

Salah satu hobi aku ialah tengok tv, tp aku sgt2 la x suka tgk iklan dlm tv.. msti ada ciri2 t'tentu dlm iklan kat tv yg buat aku kdg2 malas nak tgk tv..

1. Dahla iklan byk, panjang b'jela2 pulak tu. Panjang iklan dlm setiap sesi msti minimum 5 minit. Kdg2, citer tu actually pendek je. Tp sbb nak cukupkan masa 2 jam, diorang siarkan iklan byk2 & panjang2. Kalo citer yg 1/2 jam plak, citer baru start 2 minit, dh iklan. Then, bila dh start citer balik, 2-3 minit pastu, iklan balik. So kiranya citer tu just around 10 minutes jer, yg selebihnya tu just utk iklan je. Sbb tu aku malas nak tgk citer2 kat tv. Baek tgk wayang atau tgk CD je, xde iklan. Boleh tgk sampai habis without distraction.

2. Iklan yg disiarkan asyik2 iklan yg same je. Balik2 iklan tu. Setiap kali iklan asyik2 benda yg sama je yg dipromosikan. Mcm dh xde benda laen nk dipromote & xde iklan laen yg boleh disiarkan. Sampai aku pun boleh hafal skrip & jalan citer iklan tu.

3. Kebanyakan iklan msti menampilkan perempuan yg cantik + seksi sbg watak utama. Kalo boleh, yg rambut panjang + lurus (kononnye guna syampu Rejoice jer). Kalau iklan tu ttg produk kecantikan wanita xper jugak, boleh diterima skit. Tp yg peliknya iklan yg xde kaitan dgn produk kecantikan pun ada menampilkan watak perempuan cantik. Erm.. kecuali iklan Shieldtox (btol ke ejaan ni??), kot...

4. Kalau bukan produk kecantikan yg dipromosikan, msti ringtone + wallpaper handphone. x pun, tempat cari teman. Yg suruh sms2 tu la. Contoh: SMS ON CHAT la, ON KAWAN la... Ntah pape jer iklan camtu. Pening otak aku tengok.

Sbb nilah kdg2 aku malas nak tgk tv. Baek aku tgk citer Jepun kat CD jer. Ataupun main game ker, on9 ker. Ape2 jelah asalkan yg xde iklan2 merapu2 + merepek + ntah ape2 tu.

No comments: