ruang peribadi tempat meluah rasa, pendapat dan fikiran tentang apa saja. sama sekali bukan tempat yang boleh menjadi rujukan atau sumber maklumat yang boleh dipercayai.
HARAP MAKLUM.
.................................................
".....raihlah apa yg bermanfaat bagimu, minta tolonglah kepada Allah, dan jangan bersikap lemah....."

Sunday, September 21, 2008

Nak makan....

jap lg nak b'buke dh... abah aku baru je lpas call, xtau naper tetibe die call (x penah2 die call time2 camni)... lpas abah call, tetibe plak aku terase t'ingin sgt nk mkn bubur pedas... mayb sbb t'ingat yg time dulu2 slalu gler b'buka dgn bubur pedas... in fact, dlm sebulan kdg2 ade a few times bubur pedas tu jd juadah b'buka....

by the way, korg sumer tau x ape ke bendenyer bubur pedas tu? Ha, kalo korg nk tau, bubur pedas ni sbnrnye merupakan sejenis mknn yg amat popular di SARAWAK time bulan puase... bubur pedas ni special sbb time bulan ni je korg bole jumpe mknn ni... bulan2 lain xde, tp dlm bln puase bubur pedas ni bole didpti from almost every bazaar Ramadhan kat Sarawak, especially kat Kuching la, my hometown (how i miss it sooo very much)...

selain tu, keistimewaan bubur pedas ni ialah:
- die x pedas walopun nm die pedas (aku pun x tau naper org letak nm die pedas)
- it's not exactly bubur walopun nm die bubur...
- and it can be eaten camtu jer, x yah mkn dgn nasi... tp bile mkn mmg nikmat gler....

skrg ni aku rindu sgt nk mkn bubur pedas... rsnye last time aku mkn bubur pedas is 2 years ago (the last time aku beraya kat Kuching), so dh lm gler la aku x mkn bubur pedas, dhla mknn tu susah didpti at other times and months... ni yg wat aku makin x sabar nk balik ni... Nak mkn bubur pedas......!!!!! Balik umah nnti aku nk mintak mak aku masak bubur pedas... pas tu aku nak mkn puas2, hahaha.... hmm, sedapnyer (just thinking about it makes my saliva secreted more)....

1 comment:

Anonymous said...

cam best je
tp np awk kata x yah mkn ngn nasi pon tak pe?
then y is it name dia bubur?