Assalamualaikum..
Apa khabar semua? Sihat? Alhamdulillah..
Aku baru je lepas menyelongkar isi kandungan blog sebab rasa boring pulak malam ni. Anak buah kesayangan tak balik malam ni so aku tak ada kawan nak main. Biasanya kalau dia balik aku susah nak layan benda lain sebab sibuk layan dia. Hm, baru aku perasan, aku belum pernah tulis tentang dia di sini kan.. Dulu masa anak buah pertama selalu je update dekat sini. Tak apalah, nanti lain kali kalau ada masa dan rajin aku cerita pasal dia.
Adik aku pun tak balik minggu ni. Jadi aku yang kebosanan pun selongkar la blog dan hasilnya, aku berjaya memdelete beberapa post yang mengarut, merepek, dan menyampahkan diri sendiri bila aku baca balik. Kebanyakannya yang aku tulis masa tengah emotionally unstable dan datang sewel. Pembaca-pembaca setia aku mungkin tahu post yang mana yang aku maksudkan. Tapi aku tak padam semua, mungkin ada lagi beberapa yang tertinggal. Malas pulak nak selongkar sampai habis.
Seriously, bila aku baca balik semua post yang aku delete tu, aku rasa macam entah apa. Rasa macam bodoh pun ada. Tiba-tiba rasa malu dengan diri sendiri. Betapa lemahnya jiwa dan fikiran sampai boleh dikuasai perasaan. Padahal dulu aku seorang yang tak peduli pasal apa-apa. Aku tak pernah fikir serius sangat pasal sesuatu perkara. Entah sejak bila aku berubah, aku sendiri pun tak sedar.
In fact, sampai hari tu pun aku masih lagi terlalu ikutkan perasaan. Kalau difikirkan semula, aku tak sepatutnya minta dia untuk terus jadi kawan aku. I mean, with the situation and everything, meminta dia untuk jadi kawan aku rasanya macam sesuatu yang melampau dan tak patut. I mean, he is not someone who is free to be friends with just anybody, apatah lagi nak jadi BBF aku (best bestfriend). So what was I thinking? What was I expecting? Sekarang bila diingat balik, memang nampak sangat betapa selfishnya aku. I'm sorry okay, awak..
Tapi sekarang aku dah sedar balik. Dan aku nekad, aku tak nak kalah dengan perasaan lagi. Lantak la biar apa yang berlaku sekali pun, aku takkan biarkan perasaan menguasai fikiran lagi. Mungkin sebelum ni aku masih mentah, belum pandai kawal perasaan dengan baik. Sebab tu jadi hilang kawalan. Tapi sekarang aku cuma perlu jadi keras hati je kot, macam dulu.
Lagipun, Allah kan ada. Semua masalah Dia boleh tolong selesaikan.
Tak ada orang sayang? Allah Maha Penyayang.
Tak ada duit? Allah Maha Kaya.
Tak ada orang sudi dengar luahan perasaan? Allah Maha Mendengar.
Tak ada orang faham? Allah Maha Mengetahui.
Kita ada segalanya bila kita ada Allah.
Cukuplah Allah bagi kita.
Hasbunallah wa ni'mal wakil...
Eh, apa pulak yang aku merepek ni. Kejap cerita pasal lain, tetiba melencong ke lain pulak.
Tapi memang betullah kan. Hanya dengan mengingati Allah, jiwa akan jadi tenang. Hm, maknanya selama ni aku lupa kat Allah la kot. Sebab tu jadi serabut sangat. Manusia ni kalau tak ingat Tuhan memang takkan rasa tenang dan bahagia. Takut, risau, runsing je memanjang. Takut itu la, risau ini la, selalu rasa tak selamat je. Astaghfirullah.
Hm, aku pun tak tahu aku nak tulis pasal apa sebenarnya ni. Yang pastinya, aku dah tak nak lagi rasa serabut. I want to be carefree and happy, macam dulu. Cukuplah segala masalah yang aku timbulkan selama ni disebabkan sikap aku.
Sekarang ni hati minda dan fikiran pun dah terbukak sikit, jadi insyaAllah aku boleh teruskan hidup macam biasa. Sekarang aku dah tak kisah dah. Aku tak nak minta atau harap apa-apa pun daripada sesiapa. Tapi kalau orang nak bagi, aku terima je.
Cuma..ada satu je perkara yang aku sangat-sangat harapkan, tapi biarlah cuma Allah je yang tahu. Lagipun cuma pada Dia je tempat bersandar harapan, kan? Allahu a'lam.
Wassalam..
Nota: I am not giving up. And I am not going anywhere. I am just letting everything to go with the flow. Ke mana saja takdir bawa aku, ke situlah destinasi yang aku tuju. InsyaAllah.
Pesanan:-
D, kau ingat perjanjian kita? Does this count? Anyway, kalau kau lupakan janji tu pun tak apa. Aku faham kalau kau keberatan dengan perjanjian tu. Cuma aku harap kau pun ada perkembangan yang positif, tak kisahlah dalam apa-apa perkara pun. I will always pray for you.
Apa khabar semua? Sihat? Alhamdulillah..
Aku baru je lepas menyelongkar isi kandungan blog sebab rasa boring pulak malam ni. Anak buah kesayangan tak balik malam ni so aku tak ada kawan nak main. Biasanya kalau dia balik aku susah nak layan benda lain sebab sibuk layan dia. Hm, baru aku perasan, aku belum pernah tulis tentang dia di sini kan.. Dulu masa anak buah pertama selalu je update dekat sini. Tak apalah, nanti lain kali kalau ada masa dan rajin aku cerita pasal dia.
Adik aku pun tak balik minggu ni. Jadi aku yang kebosanan pun selongkar la blog dan hasilnya, aku berjaya memdelete beberapa post yang mengarut, merepek, dan menyampahkan diri sendiri bila aku baca balik. Kebanyakannya yang aku tulis masa tengah emotionally unstable dan datang sewel. Pembaca-pembaca setia aku mungkin tahu post yang mana yang aku maksudkan. Tapi aku tak padam semua, mungkin ada lagi beberapa yang tertinggal. Malas pulak nak selongkar sampai habis.
Seriously, bila aku baca balik semua post yang aku delete tu, aku rasa macam entah apa. Rasa macam bodoh pun ada. Tiba-tiba rasa malu dengan diri sendiri. Betapa lemahnya jiwa dan fikiran sampai boleh dikuasai perasaan. Padahal dulu aku seorang yang tak peduli pasal apa-apa. Aku tak pernah fikir serius sangat pasal sesuatu perkara. Entah sejak bila aku berubah, aku sendiri pun tak sedar.
In fact, sampai hari tu pun aku masih lagi terlalu ikutkan perasaan. Kalau difikirkan semula, aku tak sepatutnya minta dia untuk terus jadi kawan aku. I mean, with the situation and everything, meminta dia untuk jadi kawan aku rasanya macam sesuatu yang melampau dan tak patut. I mean, he is not someone who is free to be friends with just anybody, apatah lagi nak jadi BBF aku (best bestfriend). So what was I thinking? What was I expecting? Sekarang bila diingat balik, memang nampak sangat betapa selfishnya aku. I'm sorry okay, awak..
Tapi sekarang aku dah sedar balik. Dan aku nekad, aku tak nak kalah dengan perasaan lagi. Lantak la biar apa yang berlaku sekali pun, aku takkan biarkan perasaan menguasai fikiran lagi. Mungkin sebelum ni aku masih mentah, belum pandai kawal perasaan dengan baik. Sebab tu jadi hilang kawalan. Tapi sekarang aku cuma perlu jadi keras hati je kot, macam dulu.
Lagipun, Allah kan ada. Semua masalah Dia boleh tolong selesaikan.
Tak ada orang sayang? Allah Maha Penyayang.
Tak ada duit? Allah Maha Kaya.
Tak ada orang sudi dengar luahan perasaan? Allah Maha Mendengar.
Tak ada orang faham? Allah Maha Mengetahui.
Kita ada segalanya bila kita ada Allah.
Cukuplah Allah bagi kita.
Hasbunallah wa ni'mal wakil...
Eh, apa pulak yang aku merepek ni. Kejap cerita pasal lain, tetiba melencong ke lain pulak.
Tapi memang betullah kan. Hanya dengan mengingati Allah, jiwa akan jadi tenang. Hm, maknanya selama ni aku lupa kat Allah la kot. Sebab tu jadi serabut sangat. Manusia ni kalau tak ingat Tuhan memang takkan rasa tenang dan bahagia. Takut, risau, runsing je memanjang. Takut itu la, risau ini la, selalu rasa tak selamat je. Astaghfirullah.
Hm, aku pun tak tahu aku nak tulis pasal apa sebenarnya ni. Yang pastinya, aku dah tak nak lagi rasa serabut. I want to be carefree and happy, macam dulu. Cukuplah segala masalah yang aku timbulkan selama ni disebabkan sikap aku.
Sekarang ni hati minda dan fikiran pun dah terbukak sikit, jadi insyaAllah aku boleh teruskan hidup macam biasa. Sekarang aku dah tak kisah dah. Aku tak nak minta atau harap apa-apa pun daripada sesiapa. Tapi kalau orang nak bagi, aku terima je.
Cuma..ada satu je perkara yang aku sangat-sangat harapkan, tapi biarlah cuma Allah je yang tahu. Lagipun cuma pada Dia je tempat bersandar harapan, kan? Allahu a'lam.
Wassalam..
Nota: I am not giving up. And I am not going anywhere. I am just letting everything to go with the flow. Ke mana saja takdir bawa aku, ke situlah destinasi yang aku tuju. InsyaAllah.
Pesanan:-
D, kau ingat perjanjian kita? Does this count? Anyway, kalau kau lupakan janji tu pun tak apa. Aku faham kalau kau keberatan dengan perjanjian tu. Cuma aku harap kau pun ada perkembangan yang positif, tak kisahlah dalam apa-apa perkara pun. I will always pray for you.


No comments:
Post a Comment